Ms.Evangeline

My photo
Bachelor of Electrical System Engineering in UniMAP. gonna be an Engineer. amin :)

Tuesday, July 19, 2011

Lokching bakar celup sos plus mayo

Assalamualaikum sayangs ;)

Semalam cite pasal duyan celup cakelat, hari ni nak cite pasal hotdoq besar punya celup sos plus mayonis. sedap wooo. kasi leleh sume yang ada. lokching? korang tahu ke? aku rasa orang yang ada nur macam aku saja yang tahu ape itu lokching. 


Normally lokching ni ada dekat area Perlis, Kedah dan Kelantan. alaaa, area yang dekat dengan sempadan Thailand. Lokching ni ada mcm mcm flavour. ada isi ketam, isi udang, ayam black papper, ayam pulut, sushi, ketam sayur, sotong sumbat pulut dan banyak banyak banyak lagi. aku panggil benda ni cucuk cucuk ja. cucuk cucuk ni kene bakar dulu, pastu celup dengan sos plus dengan mayonis. tade laa mahal sangat cucuk cucuk ni. ada singgit setengah ada jugak yang duo hinggit.


Aku suka makan yang petak besar dengan yang kaler hijau tue. lagi satu aku suke makan yang sayur punya. yang hijau tue aku suke sebab rasa pedas pedas sikit. selalunya aku balik kelas petang, mesti singgah dulu kedai lokching. aku beli 3 cucuk pastu makan sambil berjalan balik uma. jangan tiru akak makan sambil berdiri yek? lokching lagi best kalau makan dengan mayonis lebih.

Rindu nak balik UniMAP. banyak kenangan manis dekat KKF. lepak depan uma sambil makan cucuk cucuk. lepak tepi seagate sambil makan jagung bakar dengan sotong sumbat pulut. rindu sangat nak lepak tepi pantai. ada orang mainkan gitar sambil nyanyi untuk saya. comot, nanti banje nini lokching sambil lepak tepi pantai eh? bawak gitar tau.

Ta sabar nak masuk UniMAP. aku jadi Super Junior wooo. tunggu kita orientasi samasama ye kawankawan baru? *okbai.

TENKIE SUDI KLIK HEARTBEAT NINI =)

click LIKE button + comment MsEvangeline oke? =.=

0 taikbintang: